• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Har du fått igenom skuldsanering eller i vilken fas är du? Jag är helt med det klara att jag troligtvis kommer bli nekad, men om de ringer om inledande sen, skulle jag gärna vilja ha råd om hur stor vikt min sjukdom har i detta, om man ska framhäva det mer eller mindre.
Jag har precis påbörjat år 4 på min skuldsanering.
Men som @Krelf skriver är nog nytagna lån och spelandet som du kan ha mest problem med. Men som sagt: All lycka till på din resa!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 974
Poäng
1 307
Inte säkert, de kan kontakta Skattemyndigheten direkt ( kan vem som helst göra) och få fram samma uppgifter som KFM, utan att en upplysningskopia lämnas ut. Så de kan också få reda på inkomster under innevarande år, så fungerar offentlighetsprincipen i Sverige.
Sen finns det söktjänster som Ratsit som används flitigt av företag (som speglar uppgifter från Skatteverket).
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Då anger du detta samt ersättning per dag.
Lämnade in en ny redogörelse för inkomst imorse där jag tydligt angav att kommande inkomst är föräldrapenning från FK. Fick ett beslut senare idag där KFM istället räknat om utmätningen av min lön. Jag fattar ingenting. Bör jag ringa till KFM?
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 974
Poäng
1 307
Lämnade in en ny redogörelse för inkomst imorse där jag tydligt angav att kommande inkomst är föräldrapenning från FK. Fick ett beslut senare idag där KFM istället räknat om utmätningen av min lön. Jag fattar ingenting. Bör jag ringa till KFM?
De ser antagligen inte en kommande utbetalning från Försäkringskassan i dagsläget.
När din arbetsgivare redovisar avvikelser i sin inbetalning på grund av föräldraledighet så lär det bli fart på handläggningen.
Vill du ha ett beslut fortare, ring.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Nu kommer jag med en till fråga angående detta med övertid, jag började räkna lite och övertiden kanske kommer landa på 10-12 tusen extra i månader. Ingen vet alls hur länge vi kommer kunna jobba övertid troligtvis inte längre än till november då det borde va jätte jätte lugnt så de borde hinnas med det som ska göras! OM jag kommer kunna jobba fulla månader så kommer de troligen bli 10-12 extra på tre lön spec. När jag höjde lönen till 35930 med omprövningen så blir årsinkomsten 431160 OM de blir fulla månader så kommer troligtvis års lönen hamna på 465 tusen. Misstänker att jag kommer få vabba osv någongång i höst nu när förkylningar och annat kommer! Så drar de ju ner lite av inkomsten. Vet inte om man ska ompröva? Inget är ju säkert att jag kommer jobba eller kanske de blir tvärstopp mkt tidigare ändå. Eller ska man ompröva i november när man verkligen ser hur det blir?! Kan de begära dom pengarna då? Eller höjer de endast betalplanen? Tänker om jag omprövar och så blir det inte alls att jag jobbar så mkt om något händer osv. Blev lite rörigt men förstår ni hur jag tänker? Delar man dom 36 tusen de blir på tre månader sedan cg delar det på 12 blir de ju 3000 extra i månaden
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Nu kommer jag med en till fråga angående detta med övertid, jag började räkna lite och övertiden kanske kommer landa på 10-12 tusen extra i månader. Ingen vet alls hur länge vi kommer kunna jobba övertid troligtvis inte längre än till november då det borde va jätte jätte lugnt så de borde hinnas med det som ska göras! OM jag kommer kunna jobba fulla månader så kommer de troligen bli 10-12 extra på tre lön spec. När jag höjde lönen till 35930 med omprövningen så blir årsinkomsten 431160 OM de blir fulla månader så kommer troligtvis års lönen hamna på 465 tusen. Misstänker att jag kommer få vabba osv någongång i höst nu när förkylningar och annat kommer! Så drar de ju ner lite av inkomsten. Vet inte om man ska ompröva? Inget är ju säkert att jag kommer jobba eller kanske de blir tvärstopp mkt tidigare ändå. Eller ska man ompröva i november när man verkligen ser hur det blir?! Kan de begära dom pengarna då? Eller höjer de endast betalplanen? Tänker om jag omprövar och så blir det inte alls att jag jobbar så mkt om något händer osv. Blev lite rörigt men förstår ni hur jag tänker? Delar man dom 36 tusen de blir på tre månader sedan cg delar det på 12 blir de ju 3000 extra i månaden
3000 extra i brutto blir inte mkt i netto/ faktiskt betalningsutrymme. Och det ska ju vara stadigvarande, väsentlig ökning av inkomst. Övertid i tre månader o sen ingen övertid är ju inte direkt stadigvarande.
Är ju inte lönt ompröva i november tänker jag om du då inte kommer jobba mer övertid i år. Jag skulle iaf väntat o sett vad totala årsink för 2023 blir. Men jag tänker inte råda till hur just du ska göra, bara delger hur jag själv tänkte under åren med sanering.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Vilket datum tror vi dom kommit fram till vid uppdateringen i morgon? 20 april var det förra veckan, kommer inte ihåg veckan innan.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
25 april är dom på nu enligt uppdateringen idag :)

Borde få samtal under denna veckan då...skickade in 27 april.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Å där var samtalet med handläggaren gjort. Kändes bra men förväntar mig ändå avslag :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp